- 19 november 2019
- Door Lana Dalle & Josefien De Bock
- | 7 min. leestijd
Alternatieve dranken bereiken Belgische frisdrankenmarkt
De Belgische markt voor frisdranken is het laatste decennium grondig gewijzigd. De schreeuw om innovatie en vernieuwing klinkt vanuit de hoek van de steeds meer geïnformeerde consument alsmaar luider. Uit cijfers van de VIWF, de sectorvereniging van de Belgische water- en frisdrankindustrie, blijkt dat de frisdrankconsumptie de laatste 10 jaar met 15% is gedaald. Om in te spelen op de huidige marktontwikkeling, trachten producenten in te zetten op gezonde, natuurlijke en/of lokale alternatieven.
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.