- 27 april 2017
- | Bron: Delicatesse
Verse vis deed het goed in 2016
Verse vis deed het goed in 2016 Ondanks prijsstijging toch meer aankopen De bestedingen van vis, week- en schaaldieren stegen vorig jaar met 2%. Deze trend volgt daarmee de lichte stijging van de algemene voedingsbestedingen. Verse mosselen waren vorig jaar goedkoper en konden zowel het aantal kopers als het volume op peil houden. Gepelde grijze garnalen waren echter fors duurder en halveerden in volume. De twee klassiekers, zalm en kabeljauw, zorgden samen voor de helft van de verkoop van verse vis en dit aandeel blijft, vooral dankzij de impuls van de zalm, groeien. In totaal kocht de Belg vorig jaar iets meer dan 8 kg vis, week- en schaaldieren voor een waarde van 97 euro. De helft van het aangekochte volume van vis, week- en schaaldieren wordt als vers gekocht. ‘DIS 1’ behoudt met zo’n 43% marktaandeel zijn positie als marktleider. Hard Discount groeide en vormde het tweede belangrijkste kanaal voor de verkoop van verse vis, week- en schaaldieren in België. In ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.